ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

Τα κλάσματα (Γ΄τάξη)





Ανακαλύπτω τα κλάσματα
Πώς φτιάχνουμε κλάσματα;

Έχουμε μια πίτσα και θέλουμε να τη μοιράσουμε σε 4 παιδιά.
Όλα τα κομμάτια πρέπει να είναι ίσα μεταξύ τους.


Πώς θα χωρίσουμε την πίτσα σε ίσα μέρη;

Για να χωρίσουμε την πίτσα σε ίσα μέρη χαράζουμε άξονες συμμετρίας.
Τι είναι ο άξονας συμμετρίας;
Κάνε κλικ εδώ για να μάθεις περισσότερα
Τώρα δίνουμε σε κάθε παιδί από ένα κομμάτι.
Πώς το λέμε;

Λέμε πως κάθε παιδί πήρε το ένα τέταρτο της πίτσας
Πώς το γράφουμε;

Και το γράφουμε
Τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί;

Πώς το λέμε

Πώς το γράφουμε

Τι ...τρώμε;
Τώρα κάνε κλικ στο κουμπάκι από κάτω!
Άσκηση

Παίρνω ένα μέρος από πολλά ίσα μέρη
Μελέτησε με προσοχή τον παρακάτω πίνακα;
Το γράφω με λέξεις
Το σχεδιάζω
Το διαβάζω
Το γράφω με
αριθμούς
Κόβω έναν κύκλο σε δύο ίσα μέρη και παίρνω το ένα.
ένα δεύτερο

Η σημαία της Γερμανίας αποτελείται από τρία ίσα κομμάτια υφάσματος. Το κίτρινο κομμάτι είναι το ένα από τα ίσα μέρη.
ένα τρίτο

Μοιράζω μια σοκολάτα σε τέσσερα ίσα μέρη και παίρνω το ένα
ένα τέταρτο




Έχω μια ταινίαπέντεεκατοστών και κόβω το έναεκατοστό.
ένα πέμπτο




Σε μια αυγοθήκη έχουμε δώδεκα αυγά. Βάφουμε κόκκινο το ένα.
ένα δωδέκατο
Τώρα κάνε κλικ στο κουμπάκι από κάτω
και προσπάθησε να ολοκληρώσεις τις ασκήσεις!
Άσκηση
Tι είναι κλασματικές μονάδες;
Κόβουμε ένα μήλο σε 2 ίσα μέρη:


Το καθένα από τα 2 ίσα μέρη είναι ένα δεύτερο του μήλου και το γράφουμε 1/2 .
 Ένα δεύτερο σημαίνει μισό.

Χωρίζουμε ένα τετράγωνο σε 2 ίσα μέρη:


Το καθένα από τα 2 ίσα μέρη είναι ένα δεύτερο του τετραγώνου και το γράφουμε 1/2 . Το  1/2  λέγεται κλασματική μονάδα.


Χωρίζουμε ένα ορθογώνιο σε 3 ίσα μέρη.
Το  1/3  λέγεται κλασματική μονάδα.
Χωρίζουμε ένα τετράγωνο σε 4 ίσα μέρη.
Το καθένα από τα 4 ίσα μέρη είναι το ένα τέταρτο του τετραγώνου και το γράφουμε  1/4    .  Το   1/4   λέγεται κλασματική μονάδα.

-Χωρίζουμε το ορθογώνιο σε 5 ίσα μέρη. 
Το καθένα από τα 5 ίσα μέρη είναι το ένα πέμπτο του ορθογωνίου και το γράφουμε 1/5.   Το   1/5   λέγεται κλασματική μονάδα. 

Το 1 από τα ίσα μέρη που μοιράσαμε την ακέραιη μονάδα το ονομάζουμε κλασματική μονάδα.  Με αυτό τον τρόπο δημιουργήσαμε τις κλασματικές μονάδες:
 1/2 , 1/3 ,  1/4 ,  1/5Οι κλασματικές μονάδες έχουν αριθμητή τον αριθμό 1.

Βοηθήστε τον Πηδηχτούλη να περάσει το ποτάμι ΕΔΩ.

Κλασματικός αριθμός ή κλάσμα

Κλασματικός αριθμός ή κλάσμα είναι ο αριθμός που προκύπτει από την επανάληψη της κλασματικής μονάδας. Δηλ. όταν ο αριθμητής είναι οποιοσδήποτε αριθμός εκτός από το 1, τότε ο αριθμός που έχουμε γράψει λέγεται κλασματικός αριθμός ή κλάσμα π.χ. 4/5 ή 6/8 ή 7/12 ή 12/25 κλπ.
3/3π.χ. Η σημαία της Αυστρίας (μια ακέραιη μονάδα) αποτελείται από 3 ίσα κομμάτια χρωματιστό πανί. 
Κόκκινο
 - Άσπρο - Κόκκινο.

Κάθε ένα κομμάτι είναι το ένα τρίτο (1/3) της σημαίας. Αυτό σημαίνει ότι χωρίσαμε τη σημαία σε τρία ίσα μέρη και πήραμε το ένα.  Τα κόκκινα κομμάτια αποτελούν τα δύο τρίτα (2/3) της σημαίας. Αυτό σημαίνει ότι χωρίσαμε τη σημαία σε τρία ίσα κομμάτια και πήραμε τα δύο.
Το 1/3 είναι κλασματική μονάδα.
Τα 2/3 είναι κλασματικός αριθμός ή κλάσμα.

Βρείτε ποιο κλάσμα είναι κάθε φορά ΕΔΩ και μαζέψτε πόντους.
Βρείτε ποιο σχήμα ταιριάζει στο κλάσμα και κερδίστε πόντους ΕΔΩ.
Πηγαίνετε ΕΔΩ και ζωγραφίστε σημαίες.
Βοηθήστε τον Πηδηχτούλη να περάσει το ποτάμι (λίγο πιο δύσκολη πίστα) ΕΔΩ.
Οδηγήστε τα σκαθάρια της μυστικής βάσης στο σωστό σημείο ΕΔΩ