- Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;
- Ποιο παιχνίδι σου αρέσει πιο πολύ;
- Ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι;
- Ποια είναι η αγαπημένη σου εκπομπή στην τηλεόραση;
- Ποιο φαγητό σου αρέσει περισσότερο;
1. Γράφω το κατάλληλο άρθρο μπροστά από τα παρακάτω ουσιαστικά:
καμήλα φίλος πίθηκος
κηπουρός πίθηκος πατέρας
πατάτα αδερφός μωρό
μοσχάρι αδερφή κοπάδι
κοπέλα αδερφάκι αίθουσα
2. Διαβάζω το άρθρο που υπάρχει μπροστά από το ουσιαστικό και μετά γράφω
την κατάληξη ι, η ή οι που ταιριάζει:
οι κυνηγ οι δρόμ η πόλ
το ποτιστήρ οι κίνδυν το παιδ
η όρεξ το καλάθ οι δάσκαλ
το κέφ το αστέρ η δύναμ
η αδερφ οι κήπ η όρεξ
3. Συμπληρώνω τα άρθρα η ή οι στα κενά των προτάσεων:
κούκλα που έχω είναι καινούρια.
εικόνες που έχει αυτή σελίδα είναι όμορφες.
μαθητές που έχει αυτή τάξη είναι καλά παιδιά.
ερωτήσεις που μας έκανε δασκάλα ήταν εύκολες.
Η λέξη τον γράφεται με ο στον ενικό αριθμό ,
αλλά γράφεται των με ω στον πληθυντικό
Η λέξη της γράφεται με η στον ενικό αριθμό ,
αλλά γράφεται τις με ι στον πληθυντικό.
|
4. Βάζω τον ή των
Πότισα …………. κήπο.
Έδεσα τα κορδόνια …….παπουτσιών μου.
Τα σκυλιά ……………… κυνηγών τρέχουν γρήγορα.
Έλυσα τις ασκήσεις ……….. μαθηματικών.
Η Ντόρα έχει γυρίσει όλο ………….. κόσμο.
5. Συμπληρώνω τα κενά με τα άρθρα της ή τις
Καθάρισα…………. λάσπες των παπουτσιών μου
για να μη λερώσω το σπίτι …………… γιαγιάς.
Πλύναμε ……….. πετσέτες ……….κουζίνας.
Η μητέρα σιδέρωσε ……… φούστες ………. αδερφής μου.
Θυμάμαι: ο , ω
εγώ τρέχω
το ποδήλατο
το δάσος
ο δάσκαλος
ο νάνος
|
6 . Βάζω ω στα ρήματα και ο στα ουσιαστικά.
εγώ γράφ...... το βάζ...... το νερ...... εγώ παίζ.......
το παγωτ...... εγώ αρχίζ....... το φαγητ......
Κάθε απόγευμα παίζ….. με το φίλ……… μου τον Πέτρ……….
Προσέχ……όταν μιλάει ο δάσκαλ….ς
Τρέχ… με το ποδήλατ…..