Με ποιο από τα δύο παρακάτω παιδιά συμφωνείτε;
ΠΡΟΣΕΧΕ! Για να είναι μια ευθεία κάθετη ή παράλληλη πρέπει να υπάρχει και δεύτερη και να....
ορίζεται έτσι σε σχέση με αυτήν. ΠΟΤΕ δεν λέμε μόνη της μια ευθεία παράλληλη ή κάθετη.
Ας δούμε τώρα πώς φέρνουμε κάθετη ευθεία σε μια άλλη. Θα χρειαστούμε τον γνώμονα και θα πρέπει να τον τοποθετήσουμε επάνω στη γραμμή που θέλουμε να φέρουμε την κάθετη. Προσέχουμε να "πατάει" ο γνώμονας τη γραμμή και φέρνουμε την ευθεία από την άλλη κάθετη πλευρά του γνώμονα. Δες τις παρακάτω εικόνες.
ΠΡΟΣΕΧΕ! Για να είναι μια ευθεία κάθετη ή παράλληλη πρέπει να υπάρχει και δεύτερη και να....
ορίζεται έτσι σε σχέση με αυτήν. ΠΟΤΕ δεν λέμε μόνη της μια ευθεία παράλληλη ή κάθετη.
Ας δούμε τώρα πώς φέρνουμε κάθετη ευθεία σε μια άλλη. Θα χρειαστούμε τον γνώμονα και θα πρέπει να τον τοποθετήσουμε επάνω στη γραμμή που θέλουμε να φέρουμε την κάθετη. Προσέχουμε να "πατάει" ο γνώμονας τη γραμμή και φέρνουμε την ευθεία από την άλλη κάθετη πλευρά του γνώμονα. Δες τις παρακάτω εικόνες.
Δες το και διαδραστικά
Φέρε κάθετη από σημείο σε ευθεία
ΚΛΙΚ
Το ίδιο κάνουμε και όταν θέλουμε να φέρουμε κάθετη σε σημείο Α που βρίσκεται πάνω σε μια ευθεία
Δες το κι εδώ διαδραστικά
ΚΛΙΚ
Εκτός από τον γνώμονα (τρίγωνο), μπορούμε να ελέγξουμε μια γωνία αν είναι ορθή και με το μοιρογνωμόνιο
ΚΛΙΚ
Εκτός από τον γνώμονα (τρίγωνο), μπορούμε να ελέγξουμε μια γωνία αν είναι ορθή και με το μοιρογνωμόνιο
Τοποθετούμε το μοιρογνωμόνιο πάνω στην μία πλευρά της γωνίας και βλέπουμε ότι η αλλη πλευρά δείχνει 90ο
Δες το διαδραστικά και εδώ
ΚΛΙΚ
Το ίδιο κάνουμε και όταν θέλουμε να φέρουμε εμείς μια κάθετη σε μια ευθεία. Απλά "πατάμε" το μοιρογνωμόνιο πάνω στην ευθεία. σημειώνουμε τις 90ο και έπειτα φέρνουμε την κάθετη.
Δες διαδραστικά πώς φέρνουμε μια γωνία 50ο
ΚΛΙΚ
Κάνε εξάσκηση